Vaste tarieven

Hieronder treft u het overzicht van de tarifering van de verschillende categorieën aangiften. De genoemde bedragen zijn inclusief btw. Daarna volgt een toelichting per categorie.

Aangifte Tarief Tarief inclusief partner
1. Categorie * € 250 € 280
2. Categorie ** € 300 € 340
3. Categorie *** € 420 € 480
4. Categorie **** € 700 € 790

 

Categorie *

Snel, efficiënt en een laag tarief, dat is hier het motto. Een aangifte zonder box 2, box 3, eigen woning, lijfrenteaftrek etc. Verwerking en communicatie vindt volledig schriftelijk/digitaal plaats. U levert uw gegevens aan per post of per e-mail.

Categorie **

Uitbreiding op voorgaande categorie.
Een aangifte inclusief gegevens over de eigen woning en/of box 3 vermogen en/of lijfrenteaftrek. Deze aangifte is verder niet zeer omvangrijk.

Categorie ***

Uitbreiding op voorgaande categorie.
Een aangifte waarbij een wijziging is opgetreden in de situatie rondom uw eigen woning. Of bij buitenlands inkomen/vermogen met toepassing tegemoetkoming voorkoming dubbele belasting. Een aangifte waarbij er omvangrijke overige aftrekposten zijn en waarbij wij een beoordeling zullen doen of u maximaal voordeel behaalt bij deze posten. Verder zijn er uitgebreide bestanddelen vermogen in box 3.

Categorie ****

Uitbreiding op voorgaande categorie.
Een aangifte met winstaangiften, resultaat uit een werkzaamheid en diverse van de bij de voorgaande categorieën genoemde bijzonderheden tegelijk in één aangifte.

Aanvullende werkzaamheden

Aanvullende werkzaamheden zullen wij op basis van bestede tijd facturen. Dat geldt bijvoorbeeld bij niet complete aanlevering, extra overleg of toelichting naar aanleiding van de gegevens of de aangifte, extra advisering, het beantwoorden van vragenbrieven, het opstellen van middelingverzoeken en het opstellen van bezwaarschriften. Voordat wij dergelijke werkzaamheden uitvoeren, zullen wij eerst met u overleggen.

Voorwaarden/afspraken

  • Binnen het vaste tarief bestaan onze werkzaamheden uit het (digitaal) verzamelen van gegevens, opstellen en indienen van de aangifte (u ontvangt de gebruikelijke rapportage per post), controleren van aanslagen, zonodig verzorgen van uitstel en een schatting in het kader van de uitstelregeling van de Belastingdienst.
  • U zorgt per post of e-mail voor complete aanlevering van gegevens (zie de bijgevoegde checklist IB-gegevens). Afleveren van uw gegevens aan de balie van ons kantoor is uiteraard ook mogelijk.
  • Indien u de benodigde gegevens compleet én vóór 1 maart 2024 heeft aangeleverd, zullen wij de aangifte vóór 1 april 2024 indienen (en ontvangt u vóór 1 juli 2024 bericht van de belastingdienst). Anders dienen wij de aangifte vóór 1 mei 2024 in (ook in dat geval ontvangt u normaliter vóór 1 juli 2024 bericht van de belastingdienst, maar niet gegarandeerd) of regelen wij uitstel voor indiening van de aangifte.